Kompetencje Zastępcy Wójta Gminy
- Zastępca Wójta przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań działa w granicach określonych zarządzeniami Wójta oraz imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Wójta.
- Zastępca Wójta kieruje pracą Urzędu w czasie nieobecności Wójta, wykonując zadania
i kompetencje Wójta jako kierownika Urzędu, z wyłączeniem zatrudniania i zwalniania pracowników.
- Zakres zadań i odpowiedzialności Zastępcy Wójta Gminy obejmuje:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Wójta Gminy,
2) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
3) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych,
4) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych
w zakresie uzgodnionym z Wójtem,
5) udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Gminy w zakresie ustalonym przez Wójta,
6) nadzór i koordynacja działań w sprawach wynikających z ustawy o systemie oświaty, a będących w kompetencji organu prowadzącego, a w szczególności:
a) planowanie sieci przedszkoli gminnych, szkół podstawowych i gimnazjów i ustalanie granic obwodów dla poszczególnych placówek, przygotowywanie wniosków w sprawie ewentualnej reorganizacji placówek, czy ich likwidacji,
b) rekrutacja dzieci do placówek przedszkolnych,
c) zapewnienie należytych warunków działania placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Gminy oraz bezpiecznych i higienicznych warunków nauczania, wychowania i opieki,
d) zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli oraz aneksów do nich,
e) utrzymywanie stałej współpracy z dyrektorami placówek oświatowych oraz organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
f) organizowanie posiedzeń komisji rozpatrującej wnioski o przyznanie nagród Wójta dla dyrektorów placówek oświatowych oraz nauczycieli,
g) koordynowanie procesu dokształcania nauczycieli i doskonalenia zawodowego oraz obsługa komisji egzaminacyjnych w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego,
h) koordynacja szkolnych konkursów przedmiotowych,
i) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Wójta Gminy funkcji organu prowadzącego dla szkół i przedszkoli, wykonywanie z upoważnienia organu wykonawczego gminy czynności nadzoru wobec dyrektorów, organizowanie okresowych spotkań, utrzymywanie stałej współpracy z dyrektorami oraz organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
j) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przekazywaniem inwentarza przy zmianach na stanowiskach dyrektorów placówek oświatowych,
7) podejmowanie decyzji w sprawach wynikających z ustawy Karta Nauczyciela,
a będących w kompetencji organu prowadzącego,
8) nadzór i koordynacja działań w zakresie:- pomocy społecznej i zdrowia,
- współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- opracowywania i wdrażania strategii rozwoju gminy,
- gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska, gospodarki wodnej, rolnictwa
i leśnictwa, - gospodarki komunalnej w dziedzinie zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania ścieków, zaopatrzenia w energię cieplną i elektryczną, oświetlenia miejsc publicznych, budowy
i modernizacji oraz zarządzania drogami gminnymi - utrzymania czystości i porządku w gminie, utrzymania cmentarzy i terenów zielonych.