Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Budżet Gminy na rok 2008

U C H W A Ł A  nr  XVII/ 110 /07

Rady Gminy Bierawa

z dnia 28 grudnia 2007r.

 

 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Bierawa na rok 2008.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218)  oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984),

 

Rada Gminy Bierawa uchwala, co następuje:

 

§ 1.

Uchwala się budżet gminy Bierawa na okres roku kalendarzowego 2008.

 


§ 2.

 

Dochody budżetu gminy w wysokości 17.000.391,-  zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 DOCZałącznik nr 1 (142,00KB)

 

§ 3.

 

Wydatki budżetu gminy w wysokości 17.393.391,-  zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

DOCZałącznik nr 2 (147,50KB) 

 

§ 4.

 

1.      Deficyt budżetu gminy w wysokości 393.000,- zł , który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy , w tym  wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.

2.      Przychody budżetu w wysokości 393.000,-zł określa załącznik Nr 4 
DOCZałącznik nr 4 (23,00KB)

 

 

§ 5.

 

W budżecie tworzy się rezerwy:                                 w kwocie           -110.000,- zł

1)   ogólną w wysokości                                                                         - 50.000,-  zł,

2)   celową w wysokości                                                                         - 60.000,-  zł,

z przeznaczeniem na:

a)    wydatki bieżące oświaty                                  w kwocie            - 50.000,-  zł,

b)   zarządzanie kryzysowe                                     w kwocie            - 10.000,- 


§ 6.

 

1.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań  realizowanych na podstawie porozumień z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 3.

     DOCZałącznik nr 3 (64,00KB)

§ 7.

 

1.      Ustala się dochody w kwocie 100.000,- zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 85.000,- zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 15.000,- zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 8.

 

Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego :

a)      przychody w wysokości 2.342.000,- zł w tym dotacja z budżetu gminy w wysokości 720.000,- zł

b)      wydatki w wysokości 2.342.000,- zł.

 

§ 9.

 

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)      przychody        - 85.000,- zł,

2)      wydatki           -  90.000,- zł,

zgodnie z załącznikiem nr 7.
DOCZałącznik nr 7 (21,50KB)

 

§ 10.

 

1.Ustala się plan na zadania inwestycyjne  w 2008 r. zgodnie z załącznikiem Nr 5
DOCZałącznik nr 5 (68,00KB)

2. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2008- 2010  zgodnie z załącznikiem Nr 6.
DOCZałącznik nr 6 (67,50KB)

 

§ 11.

 

Ustala się wielkość dotacji w kwocie 1.697.100,- zł zgodnie z załącznikiem Nr 8.
DOCZałącznik nr 8 (38,00KB)

 

§ 12.

      Ustala się wysokość dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Bierawie tytułu :

1.      utrzymania zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych  w kwocie    180.000,- zł

2.      utrzymania wysypiska i wywozu odpadów                         w kwocie    426.200,- zł

3.      dostawy energii cieplnej                                                     w kwocie      24.000,- zł

4.      ścieków poza taryfą i dopłatą                                             w kwocie      89.800,- zł

zgodnie z załącznikiem Nr 9.

DOCZałącznik nr 9 (21,50KB)

 

§ 13.

Upoważnia się Wójta Gminy Bierawa do :

1.      dokonywania przeniesień planu wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej wydatków w ramach danego działu z wyłączeniem zmian powodujących zwiększenie lub zmniejszenie ustalonych limitów wydatków inwestycyjnych.

2.      przekazania swoich uprawnień dla kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie dokonywania zmian w planie finansowym wydatków między paragrafami w ramach rozdziału z wyłączeniem zmian dotyczących wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz wydatków majątkowych.

3.      zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zadań wynikających z Wykazu Wieloletnich Zadań Inwestycyjnych Gminy na lata 2008-2010.

4.      zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin upływa w roku 2009.

5.      zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku krótkotrwałego braku płynności finansowej do kwoty 5.000.000,- zł

6.      lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach innych, niż bank wykonujący obsługę bankową budżetu gminy.

 

§ 14.

 

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Bierawa.

 

§ 15.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.

 





Podmiot udostępniający: Wójt Gminy
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: Sybilla Pawliczek - Kubicka
Data wytworzenia: 07.01.2008r.